2015 – 2016: Den Fynske Trio

Torsdag den 11. februar kl. 19.30 bliver der i Tøjhuset et genhør med to unge sangere, der brillerede ved nytårskoncerten 2015, nemlig sopranen Kristine Becker Lund og tenor David Danholt. De bliver akkompagneret af Charlotte Thaning på klaver.

kristine-becker-lund-2

Kristine Becker Lund

Programmet bliver en blanding af opera- og operettenumre. De synger de smukkeste arier, kærlighedsduetter og sange med et scenisk nærvær, musikalsk overskud og ikke mindst glimt i øjet. Sammen får de publikum til at træde ind i en atmosfære af både romantik, store følelser og højt humør.

Koloratursopran Kristine Becker Lund har sunget partiet som Pamina i ”Tryllefløjten” på Den Jyske Opera, Operaen i København og i Toulouse. Titelrollen i Massenet’s ”Thaîs” har hun sunget så langt væk som på operaen i Santiago, Chile – for blot at nævne et par eksempler.

david-danholt

David Danholt

Siden David Danholt vandt 1. prisen i den internationale Wagnerkonkurrence i Seattle i 2014 har han haft fuld gang i en international karriere. I april skal han synge i en operaforestilling i Miami. I maj vender han tilbage til Seattle for at synge Erik i ”Den flyvende hollænder” og i juli tager han til England for at synge i Beethovens ”Leonore”.

Charlotte Thaning er bedst kendt som medlem af Eskær Trioen. Hun er ansat som akkompagnatør ved konservatoriet i København.

Entré: For medlemmer: 100 kr. For øvrige: 150 kr. Børn og studerende har gratis adgang.