Sæsonprogram 2018 – 2019

Torsdag den 4. oktober kl.19.30

Copenhagen Piano Quartet

Linda Dahl Laursen, klaver – Benedikte Damgaard, violin – Jákup Lützen , bratsch – Samira Dayyani, cello.

Ensemblet blev dannet i 2010. Medlemmerne har studeret som ensemble i solistklassen på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium. Kvartetten har vundet priser ved flere internationale konkurrencer.

Program: Beethoven, Brahms og Mahler.

Torsdag den 15. november kl. 19.30

Afiara String Quartet (Toronto)

Valeri Li og Timothy Kantor, violiner – Eric Wong, bratsch og Adrian Fung, cello
Medlemmerne har gået i The Juilliard String Quartets solistklasse på The Juilliard School of Music i New York. Nu er de ansatte som kammermusikundervisere og huskunstnere på konservatoriet i Toronto.

Program: Schubert, Tanejev og Sjostakovitj.

Tirsdag den 27. november kl. 20.00

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund

Program: Boieldieu, Haydn og Beethovens Pastoralesymfoni.
Arrangeret af Fredericia Byorkester.

Mandag den 7. januar kl. 20.00
Fredericia Teater, Prinsessegade 29, Fredericia

Nytårskoncert med Odense Symfoniorkester er aflyst

Det er desværre ikke muligt at afholde koncerten i kulisserne til Tarzan, som det oprindeligt var planlagt. Det er heller ikke lykkedes at finde et alternativt spillested. Fredericia Musikforening ser derfor ikke anden udvej end at aflyse koncerten.

Vi henviser til, at koncertopførelsen af ”Den glade Enke” bliver spillet i Ejbyhallen tirsdag den 8. januar kl. 20 og i Vejle Musikteater fredag den 11. januar kl. 19.30.

Søndag den 20. januar kl. 15.00

Trio con Brio

Jens Elvekjær, klaver – Soo-Jin Hong, violin – Soo-Kyung Hong, cello.

Trioen fejrer sit 20-års jubilæum i 2019. Ensemblet har ikke bare opretholdt det samme høje niveau alle årene igennem, men har udviklet sig til et højt internationalt niveau. I anledning af jubilæet, udgiver de en ny indspilning af alle Beethovens værker for klavertrio.

Program: Haydn, Ravel og Beethoven.
Der serveres en forfriskning i pausen.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.

Søndag den 17. marts kl. 15.00

Randers Kammerorkester

Medlemmer af Randers Kammerorkester spiller et program med britisk musik, vi ikke hører så ofte.
Program: Stanford, Bliss og Vaughan Williams.

Torsdag den 21. marts kl. 19.30

Aarhus International Piano Competition

Det er blevet et tilbagevendende indslag i sæsonprogrammet at dygtige unge pianister, der deltager i konkurrencen, får lejlighed til at vise deres kunnen.

Torsdag den 4. april kl. 19.30

Richard Cionco

Den amerikanske pianist er professor i Sacramento. Han er officiel Steinway Artist. Han har tidligere spillet i Fredericia Musikforening.

Program: Beethoven, Liszt, Janáček og Lecuona.

Torsdag den 11. april kl. 19.30

Generalforsamling

Tirsdag den 7. maj kl. 20.00
Bülows Kaserne, Eksercerhuset, Øster Voldgade 18, Fredericia

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund.
Solister: Elsebeth Dreisig og Jonatan Koppel

Det musikalske tema er operette og musical
Arrangeret af Fredericia Byorkester.