2018 – 2019: Trio con Brio

Søndag den 20. januar kl. 15.00
Tøjhuset, Gothersgade 34, Fredericia

Trio con Brio

Jens Elvekjær, klaver – Soo-Jin Hong, violin – Soo-Kyung Hong, cello.

Trio con Brio har 20-års jubilæum i 2019. Det skal selvfølgelig fejres med en koncert. Det sker søndag den 20. januar kl. 15 i Tøjhuset.
Fredericia Musikforening er ikke de eneste, der har bud efter Trio con Brio. Trioen kommer direkte fra Hamburg, hvor de har spillet i Elbphilharmonie den foregående dag. Den følgende uge genoptages turnéen i Tyskland med tre koncerter. Februar er afsat til en stor turné i USA og til en koncert med Odense Symfoniorkester. I denne sæson er de orkestrets ”artists in residence” som solister ved tre koncerter. Det er bare et lille eksempel på hvordan trioens kalender ser ud. Ind imellem skal Soo-Jin Hong og Soo-Kyung Hong også passe deres arbejde som koncertmestre i DR Symfoniorkestret og Jens Elvekjær som lektor på konservatoriet i København.
Trioens exceptionelle klang nyder godt af de fine instrumenter, de spiller på: Soo-Jin spiller på en Guarneri violin, Soo-Kyung på en Grancino cello og Jens Elvekjær er Danmarks første Steinway Artist.
Trio con Brio har indspillet en række anmelderroste cder. I anledning af jubilæet indspiller de alle Beethovens værker for klavertrio. Politiken har bedømt den første cd til at være blandt de 20 bedste klassiske albums i 2018. Nummer to er lige udkommet. Se en video fra indspilningen her
Ved koncerten i Tøjhuset skal vi naturligvis have en smagsprøve. Det bliver den berømte ”Ærkehertugtrio”. De øvrige værker bliver en trio af Haydn og Ravels trio.

Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.
Entré: For medlemmer: 100 kr. For øvrige: 150 kr. Børn og studerende har gratis adgang.