Sæsonprogram 2017 – 2018

Søndag den 27. august kl. 14.00

Chipak og Kushnir

De to ukrainske pianister, Olha Chipak og Oleksiy Kushnir spiller firhændigt klaver ved en lille matinékoncert, som Sammenslutningen af danske musikforeninger har arrangeret i forbindelse med deres generalforsamling.
Der er gratis adgang. Alle er velkomne.

Torsdag den 21. september kl. 19.30

Trio Scandinavia

Daniel Hormazabal, klaver (Sverige) – Kern Westerberg, violin (Danmark) – Amalie Stalheim, cello (Norge).

De tre musikere går i solistklassen på det prestigefyldte konservatorium Edsberg Slott ved Stockholm. Her har de nogle af Sveriges største musikere som lærere.

I 2015 kvalificerede trioen sig til finalen i Sveriges største kammermusikkonkurrence – Ung & Lovande. Kern Westerberg vandt 1. prisen i DR’s “Spil for Livet” i 2011.
Program: Dag Wirén, Ravel og Brahms.

Søndag den 8. oktober kl. 16.00
Trinitatis Kirke, Kongensgade 39 B, Fredericia

Akademisk Kor Århus

Koret består af cirka 30 unge sangere. Koret blev internationalt kendt, da det vandt korkonkurrencen “Musica Sacra” i Rom i 2015. Den svenske cellist Mattias Rodrick medvirker, så koncertprogrammet bliver med ny nordisk musik for den interessante sammenstilling af kor og cello.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Trinitatis Kirke.
Entré: 50 kr.

Torsdag den 26. oktober kl. 19.30

Jonathan og Thomas Peter Koppel

De to tenorer Koppel synger et program med titlen ”De Store Mestre”. De bliver akkompagneret af Troels Roland på klaver. Thomas Peter Koppel har været ansat på Det Kgl. Teater i over to årtier. Hans søn Jonathan er også i fuld gang med en sangerkarriere.

Torsdag den 9. november kl. 19.30

Gina McCormack og Nigel Clayton

Gina McCormack, violin og Nigel Clayton, klaver. Duoen besøgte musikforeningen i 2013, så det bliver et genhør med Ginas smittende spil. Hun har været leder af de anerkendte strygekvartetter Sorrel Quartet og Maggini Quartet.
Program: Mendelssohn, Fauré, Szymanowski, Strauss og Howard Ferguson.

Tirsdag den 14. november kl. 19.00
Fredericia Bibliotek, Prinsessegade 27, Fredericia

Niels W. Gade

Mathias Hammer fra Danmarks Radio P2 holder et foredrag med musikeksempler i anledning af 200-året for Gades fødsel.
Arrangeret af Fredericia Bibliotek, hvor der er billetbestilling.

Søndag den 26. november kl. 16.00
Tirsdag den 28. november kl. 20.00
Trinitatis Kirke, Kongensgade 39 B, Fredericia

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Reformationsjubilæet fejres med Johannes Brahms ”Ein Deutsches Requiem”.
Mandagskoret, Trinitatis Kirkes Pigekor, Haderslev Lærerkor og Cantemus-koret, Vejle medvirker sammen med de to sangsolister sopran Iben Silberg og baryton Andreas Pilegaard Winther.
Arrangeret af Fredericia Byorkester. Billetsalg på www.fredericiabyorkester.dk.
Entré: 150 kr. + gebyr. Unge under 18 år og studerende: 100 kr.

Onsdag den 10. januar kl. 20.00
Fredericia Gymnasium, Nørrebrogade 88, Fredericia

Nytårskoncert
Odense Symfoniorkester

Den tyske dirigent Wolfgang Wengenroth leder orkestret, mens Guido Paevatalu er både konferencier og solist. Ved sin side har han sopranen Elsebeth Dreisig. Med stor erfaring og charme vil de sammen med Odense Symfoniorkester sikre, at alle går hjem med nytårsglæde boblende i blodet.
Der er forsalg på Tøjhusets billetsalgsside: tojhuset.billetten.dk og på Fredericia Bibliotek og Velkomstcenter, tlf.: 72 10 68 00.

På grund af musicalforestilling på Fredericia Teater er koncerten flyttet til Fredericia Gymnasiums idrætshal. Der er derfor desværre ikke nummererede pladser. Der er en enhedspris på billetter:
Billetpris: 200 kr. + forsalgsgebyr.
Medlemspris: 150 kr. + forsalgsgebyr.
Gem billetten! Der er gratis adgang til en af Fredericia Musikforenings øvrige koncerter i foråret mod fremvisning af billetten til nytårskoncerten. (Den gælder ikke til Byorkestrets forårskoncert).

Torsdag den 1. marts kl. 19.30

Brahms Trio (Moskva)

Natalija Rubinstein, klaver – Nikolaj Sačenko, violin – Kiril Rodin, cello
Musikerne er uddannede på Tjajkovskij Konservatoriet i Moskva. De er trofaste mod den russiske skole at spille på og har dedikeret sig til at indspille hele det russiske repertoire for klavertrio.
Program: Tjajkovskij, Arenskij og Sjostakovitj.

Torsdag den 15. marts kl. 19.30
Fredericia Gymnasium, Nørrebrogade 88, Fredericia

Quartetto di Cremona

Cristiano Gualco, violin – Paolo Andreoli, violin – Simone Gramaglia, bratsch – Giovanni Scaglione, cello
Den italienske strygekvartet har skabt sig et ry som en af vor tids bedste strygekvartetter gennem optrædener på de mest prestigefyldte koncertsteder og festivaler. Anmeldelserne af deres indspilninger er helt i top.
Program: Boccherini, Verdi, Puccini og Respighi.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.

Onsdag den 4. april kl. 19.30

Generalforsamling

Tirsdag den 8. maj kl. 20.00
Bülows Kaserne, Excercerhuset, Øster Voldgade 18, Fredericia

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund.
Solist: Sidsel Lund, trompet.
6. Juli Garden medvirker.

Billeter: 150 kr. og 130 kr. + gebyr. Børn og unge under uddannelse: 75 kr. + gebyr.
Forsalg i Tøjhuset, Fredericia Bibliotek og på www.billetten.dk og www.fredericiabyorkester.dk.

Arrangeret af Fredericia Byorkester.