2018 – 2019: Afiara String Quartet

Torsdag den 15. november kl. 19.30

Afiara String Quartet (Toronto)

Valeria Li og Timothy Kantor, violiner – Eric Wong, bratsch og Adrian Fung, cello

Afiara-strygekvartetten består af fire unge musikere fra Canada og USA. De har gået i den verdensberømte Juilliard String Quartets solistklasse på The Juilliard School of Music i New York.
De er bosat i Toronto, hvor de er “Fellowship Quartet” på The Royal Conservatory og Music. Det vil sige at de er kammermusikundervisere og huskunstnere.
Deres kunstneriske karriere begyndte for alvor, da kvartetten vandt andenprisen i den højtprofilerede ARD-konkurrence i München i 2008.
Kvartetten er populær i musikforeningerne. Den er nu på Danmarksturné med 12 koncerter. Det er ikke første gang. I 2013 blev det med 25 koncerter til den mest omfattende Danmarksturné et udenlandsk kammerensemble har været på. De kom tilbage i 2015. Denne gang kommer Fredericia Musikforening også med i turnéplanen.

Ved koncerten spiller Afiara-kvartetten følgende værker:
Joseph Haydn: Strygekvartet i C-dur, Hob. III: 32, opus 20/2
Carl Nielsen: Strygekvartet i g-mol, opus 13