Sæsonprogram 2019 – 2020

Torsdag den 26. september kl.19.30
Fredericia Gymnasium, Nørrebrogade 88, Fredericia

Henschel Quartett

Christoph Henschel og Teresa La Cour, violiner – Monika Henschel, bratsch – Mathias Beyer-Karlshøj, cello

Henschel Kvartetten blev dannet i 1994 af de tre søskende Christoph, Markus og Monika samt Mathias Beyer-Karlshøj på cello. Tre af medlemmerne har spillet i kvartetten i alle 25 år. Teresa La Cour er et nyt medlem på 2. violin.
Henschel Kvartetten spillede en mindeværdig koncert i Fredericia Musikforening for 10 år siden. Vi ser frem til et genhør med en af Tysklands bedste strygekvartetter.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.

Program: Beethoven, Sjostakovitj og Schumann

Søndag den 17. november kl. 16.00
Trinitatis Kirke, Kongensgade 39 B, Fredericia

Concerto Copenhagen

Concerto copenhagen / Lars Ulrik Mortensen. Photo: TS Foto / Thomas Nielsen

Under Lars Ulrik Mortensens ledelse er orkestret blevet et af de mest innovative barokorkestre i verden. Programmet koncentrerer sig om J.S. Bach: Orkestersuite nr. 3 og to såkaldte dialogkantater med sopran Eline Soelmark og bas Jakob Bloch Jespersen som sangsolister. Den fornøjelige Kaffekantate ligner en lille komisk opera.

Koncerten arrangeres i samarbejde med Trinitatis Kirke.
Entré: 100 kr.

Søndag den 24. november kl. 19.30

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Solist: Gustav Piekut, klaver
Program: Mozarts klaverkoncert nr 21 og Symfoni nr. 40.
Arrangeret af Fredericia Byorkester.
Billetsalg på www.fredericiabyorkester.dk, tojhuset.billetten.dk og ved døren.
Billetpris: 100 kr. for voksne og 50 kr. for børn og unge under uddannelse.

Dette er en ekstra koncert, da koncerten om eftermiddagen er udsolgt.

Søndag den 26. januar kl. 15.00

Randers Kammerorkester

Kammerorkestrets store besætning bliver udnyttet til fulde. Strygerne kommer på banen i en trio af Beethoven og en kvintet af Dvorak. Træblæserne i Bent Sørensens “Mädelein” for blæserkvintet. De to grupper strygekvintet og blæserkvintet forenes i Jean Francaix´ elegante og charmerende Decet.

Søndag den 23. februar kl. 15.00

Kruse, Kjøller og Rastogi

Det er første gang vi præsenterer sammensætningen to klarinetter og klaver. De danske klarinettisters nestor John Kruse har været soloklarinettist i Odense Symfoniorkester og Det Kongelige Kapel i sammenlagt 30 år. Hans elev Mathias Kjøller indtog soloklarinetpladsen i Aarhus Symfoniorkester allerede inden han var færdiguddannet på konservatoriet. Sammen med pianisten Søren Rastogi udgør de en meget dynamisk trio.
Program: Mendelssohn, Schumann, Reinecke, Poulenc og Debussy.

Torsdag den 19. marts kl.19.30

Corona Guitarkvartet

Kristian Gantriis, Michael Norman, Per Dybro Sørensen og Volkmar Zimmermann, guitarer.
Kvartetten gennem 25 år været førende i udviklingen af et nutidigt repertoire for guitarkvartet. Det er dog ikke kun ny musik, der er på repertoiret. Programmet spænder fra renaissancemusik over Grieg til tangoer af Astor Piazzolla.

Onsdag den 22. april kl. 19.30

Generalforsamling

Tirsdag den 5. maj kl. 20.00
Bülows Kaserne, Eksercerhuset, Øster Voldgade 18, Fredericia

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund.
Programmet er endnu ikke planlagt i detaljer, men kommer til at fokusere på 75 året for befrielsen, 100 året for genforeningen samt 250 året for Beethovens fødsel.
Arrangeret af Fredericia Byorkester.
Oplysninger om billetsalg på www.fredericiabyorkester.dk