2012 – 2013: Martin Hensel og Peter Møllerhøj

martin_hensel_2_pi

Martin Hensel

Den tyske baryton Martin Hensel begyndte at synge som otteårig i det verdensberømte Dresdner Kreuzchor. Efter sin skoletid studerede han sang i Italien og vendte tilbage for at studere i Berlin, Dresden og Karlsruhe. Martin Hensel er elev af Dietrich Fischer-Dieskau.
Han vandt i 2010 den internationale Brahms konkurrence.
På operascenen debuterede han i Tryllefløjten. Siden har han sunget både større og mindre partier på operahuse i Tyskland og Schweiz.

Martin Hensels liedrepertoire omfatter mere end 1.000 sange af Beethoven, Schubert, Schumann, Wolf, og Liszt.
Han har bl.a. optrådt med orkestre som Berliner Filharmonikerne, Zürcher Barockorchester og Cappricio Basel.

Martin Hensel akkompagneres af lied- og romanceakkompagnatør Peter Møllerhøj. Han er elev af Roger Vignoles på Royal College of Music, som han udgik fra med udmærkelse i 2005. Han har modtaget en række priser, herunder Billedhugger Edward Eriksens mindelegat og ”Violetta Szarbos Memoriam Prize” for akkompagnatører.

Program: Schubert: Die schöne Müllerin