Sæsonprogram 2012 – 2013

Lørdag den 1. september kl. 13.45

Gratis matinékoncert med Teit Kanstrup

Teit Kanstrup, baryton og Ellen Refstrup, klaver

I forbindelse med generalforsamling i Sammenslutningen af Danske Musikforeninger bliver der afholdt en kort, gratis koncert, som musikforeningens medlemmer er meget velkomne til at overvære.

Søndag den 7. oktober kl. 19.30

Trio Con Brio

Jens Elvekjær, klaver – Soo-Jin Hong, violin – Soo-Kyung Hong, cello

Trio Con Brio har etableret sig som et verdensnavn, der spiller i de mest anerkendte koncertsale verden over. Søstrene Soo-Jin Hong og Soo-Kyung er koncertmestre i DR Symfoniorkestret. Jens Elvekjær er Danmarks første Steinwaykunstner.

Program: Haydn, Shostakovich og Brahms.

Entré: 150 kr. For medlemmer: 100 kr. Børn og unge under 20 år har gratis adgang. Forsalg på Fredericiabilletten.

Torsdag den 1. november kl. 19.30
Fredericia Gymnasium, Nørrebrogade 88, Fredericia

Den danske Strygekvartet

Rune Tonsgaard Sørensen, violin – Frederik Øland, violin – Asbjørn Nørgaard, bratsch – Fredrik Sjølin, cello

Kvartetten optrådte oprindeligt under navnet Den unge danske Strygekvartet, men har nu slået sin status som landets førende strygekvartet fast, så de har med sindsro kunnet videreføre det traditionsrige navn.

Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.

Program: Haydn, Ligeti, Janacek og Skandinavisk folk suite

Tirsdag den 27. november kl. 20

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Solist: Dóra Seres, fløjte
Konferencier: Anders Nørregård

Program: Beethoven: Coriolan Overture og Symfoni nr. 2 samt Mozart: Koncert for fløjte og orkester nr.1
Billetpris ved døren: Voksne 80 kr. Børn og unge under 18 og unge med studiekort: 30 kr.

Onsdag den 9. januar kl. 20
Fredericia Teater, Prinsessegade 29, Fredericia

Nytårskoncert
Odense Symfoniorkester

Dirigent: David Riddell
Solister: Louise Fribo, sopran,
Mads Knarreborg, sang,
Preben Kristensen, sang og konferencier

Forsalget begynder den 3. december på www.billetnet.dk og i Fredericia Teaters billetsalg tlf.: 75 92 25 60. Forsalgsgebyret og et glas vin er inkluderet i billetpriserne.
Billetpriser: 150 kr. – 180 kr. – 210 kr.
Medlemspriser: 110 kr. – 140 kr. – 170 kr.

Torsdag den 21. februar kl. 19.30

Gina McCormack og Nigel Clayton

Gina McCormack, violin – Nigel Clayton, klaver.

Gina McCormack har været leder af de anerkendte britiske strygekvartetter Sorrel Quartet og Maggini Quartet. Hun har nu valgt at koncentrere sig om at optræde sammen med sin partner Nigel Clayton, der er klaverprofessor ved Royal College of Music. Gina McCormack er violinprofessor ved Trinity College of Music.
Program: Leclair, Debussy, Chausson, Massenet og Fauré

Torsdag den 14. marts kl. 19.30

Martin Hensel og Peter Møllerhøj

Martin Hensel, baryton – Peter Møllerhøj, klaver

Den unge tyske baryton Martin Hensel er elev af Dietrich Fischer-Dieskau. Han er prisvinder ved den internationale Brahmskonkurrence i 2010.

Program: Schubert: Die schöne Müllerin

Torsdag den 18. april kl. 19.30

Esbjerg Ensemble

Under overskriften ”Konstruktion og emotion” spilles værker hvor streng konstruktion går hånd i hånd med et fortættet emotionelt udtryk. Værkerne viser hele det store ensembles spændvidde, da de er for blæserkvintet, klaverkvintet og for slagtøj.

Program: Bach, Ligeti, Stubbe Teglbjærg og Franck

Onsdag den 24. april kl. 19.30
Kongensgade 111, Fredericia

Generalforsamling

Tirsdag den 7. maj kl. 20
Fredericia Teater, Prinsessegade 29, Fredericia

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Solister: Gustav Piekut, klaver og 6 andre unge lokale talenter

Program: Amerikansk musik bl.a. George Gershwin: “Rhapsody in Blue” og “Porgy and Bess”

Entré: 110 og 140 kr.
Forsalget begynder den 2. april på billetnet og i Fredericia Teaters billetsalg tlf.: 75 92 25 60. Forsalgsgebyret er inkluderet i billetpriserne.

Man kan få tilsendt uddybende oplysninger som mail før hver koncert som påmindelse. Oplys om e-mail-adresse ved at sende en e-mail til formand@fredericiamusikforening.dk