Sæsonprogram 2022 – 2023

Tirsdag den 4. oktober kl. 19.00
Middelfart Bibliotek, Havnegade 6, Middelfart

Foredrag af Lotte Heise

Lotte Heise er programvært på DR P2, hvor hun især spiller opera. I dette foredrag fortæller hun mere generelt om sit forhold til klassisk musik.
Foredraget arrangeres i samarbejde med Middelfart Bibliotek og Middelfart MusikAftenskole.
Entré: 80 kr. Der er forsalg på bibliotekets hjemmeside.

Søndag den 9. oktober kl. 19.30
Trinitatis Kirke, Kongensgade 39 B, Fredericia

Københavns Drengekor

Københavns Drengekor består af 60-80 veluddannede drengesangere og 30 professionelle mandskorsangere. Koret dirigeres af Carsten Seyer-Hansen, der er domkantor i Københavns Domkirke, hvor drengekoret synger til højmesserne og har en fast koncertrække.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Trinitatis Kirke.

Entré: 100 kr. Der er forsalg på Trinitatis Kirkes hjemmeside.

Søndag den 6. november kl. 15.00

Duo Diatheseis

Violinist Christine Bernsted og pianist Ramez Mhaanna begyndte at spille sammen da de begge modtog Leonié Sonnings talentpris i 2019. De har hver især vundet priser ved konkurrencer i Melbourne, New York, Wien og Moskva.
Program: Griegs 3. violinsonate i c-mol og Schuberts store Fantasi for violin og klaver.
Koncertintroduktion i caféen kl. 14.15 ved Niels Jørn Krogh.
Entré: For medlemmer: 100 kr. For øvrige: 150 kr. Børn og studerende har gratis adgang.

Søndag den 20. november kl. 16.00

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund.
Solist Antonia Fuglsang.

Program: Mendelsohns violinkoncert og Schuberts ufuldendte symfoni.
Arrangeret af Fredericia Byorkester.
Oplysning om billetsalg på www.fredericiabyorkester.dk

Torsdag den 12. januar kl.19.30
Fredericia Gymnasium, Nørrebrogade 88, Fredericia

Halvcirkel

Strygekvartetten Halvcirkel udfordrer den gængse måde at tænke den klassiske musik på. Ud over de fire unge musikere er der også en lydmand tilknyttet, der med lydeffekter og forstærket lyd giver de traditionelle værker et nyt og spændende liv.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.
Koncertintroduktion kl. 18.45 ved Ulrik Hofman Bøegh.
Program: Terry Riley, Caroline Shaw og egne kompositioner.

Onsdag den 8. februar kl.19.30

Ensemble MidtVest

Ensemblet, der har base i Herning, består af 9 klassiske musikere, der består af en strygetrio, en blæserkvintet og en pianist. Den italienske fagottist Sergio Azzolini er solist. Han har i en årrække været tilknyttet ensemblet som kunstnerisk konsulent med fokus på barok og den tidlige klassiske musik.

Søndag den 5. marts kl. 15.00

Jacob Gade talentprismodtagere

Jacob Gades Legat uddeler en række treårige talentpriser til musikere i aldersgruppen 10 -18 år. 9 af disse særligt dygtige og talentfulde unge musikere vil spille for os ved denne koncert.

Tirsdag den 21. marts kl. 19.30

Generalforsamling

Onsdag den 3. maj kl. 20.00
Eksercerhuset, Øster Voldgade 18, Fredericia

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund.
Solist: Julie Husballe

Billetter: Voksne 150,- + gebyr.
Børn og studerende: 75,- + gebyr.
Billetsalg: www.tojhuset.dk eller i døren.
Forsalgssteder: Tøjhuset, Gothersgade 34, 7000 Fredericia, onsdag kl. 11-15. Tlf: 72 10 67 10

Fredericia Byorkesters forårskoncert har titlen “Filmmusik – en hyldest til John Wlliams”.

Arrangeret af Fredericia Byorkester.
Yderligere oplysninger om program og billetsalg kan ses på www.fredericiabyorkester.dk