Sæsonprogram 2011 – 2012

Torsdag den 6. oktober kl. 19.30

Doric String Quartet

Alex Redington, violin – Jonathan Stone, violin – Simon Tandree, bratsch – John Myerscough, cello.

Engelske Doric String Quartet har hurtigt har etableret sig som enestående i sin generation. Kvartetten har sin unge alder til trods vundet talrige kammermusikkonkurrencer og priser for sit unikke spil. Kvaretten har spillet på festivaler og i kendte koncerthuse i Europa, USA og Sydøstasien.
Program: Joseph Haydn, Erich Korngold og Franz Schubert.

Torsdag den 27. oktober kl. 19.30
Christianskirken

Christina Meißner og Poul Skjølstrup Larsen

Cellist Christina Meißner er uddannet ved Franz Liszt konservatoriet i Weimar, hvor hun også underviser. Det er blevet til en lang række solokoncerter med et repertoire spændende fra middelaldermusik til ny musik.
Organist Poul Skjølstrup Larsen er tidligere organist ved Christianskirken og fungerer nu som organist i Løgumkloster Kirke.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Christianskirken.

Entré: 80 kr.

Tirsdag den 22. november kl. 20

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Solist: Mathias Kjøller, klarinet

Program: Rossini: Ouverture til Askepot, Mozart: Klarinetkoncert og Beethovens 1. symfoni.

Billetpris ved døren: Voksne 80 kr. Børn og unge under 18 og unge med studiekort: 30 kr.

Onsdag den 11. januar kl. 20
Fredericia Teater

Nytårskoncert
Odense Symfoniorkester

Dirigent: Henrik Vagn Christensen
Solister: Sigurd Barret og Winnie Merete Barret

Koncertens numre bliver bundet sammen af en veloplagt Sigurd Barret i selskab med sin kone sopranen Winnie Merete Barret. Parret har optrådt ved nytårskoncerter med Sønderjyllands Symfoniorkester og Ålborg symfoniorkester med kæmpe succes.

Forsalget begynder den 1. december på www.billetnet.dk og i Fredericia Teaters billetsalg tlf.: 75 92 25 60. Forsalgsgebyret og et glas vin er inkluderet i billetpriserne.

Billetpriser: 150 kr. – 180 kr. – 210 kr.
Medlemspriser: 110 kr. – 140 kr. – 170 kr.

Torsdag den 9. februar kl. 19.30

Poul Høxbro og Helen Davies

Poul Høxbro, fløjter, slagtøj og oplæsning – Helen Davies, keltisk harpe

“Galante Glimt” kalder Poul Høxbro og Helen Davies deres koncert, der bringer dig tilbage til Holbergs tid i en musikalsk og poetisk collage, hvor musikstykkerne veksler med oplæsning af beretninger fra tiden.

Entré: 150 kr. For medlemmer: 100 kr. Børn og unge under 20 år har gratis adgang. Forsalg på Fredericiabilletten.

Torsdag den 1. marts kl. 19.30

Signe Asmussen og Berit Johansen Tange

Signe Asmussen, sopran – Berit Johansen Tange, klaver – Esben Tange, ord og billeder

Rued Langgaard følte sig stærkt forbundet med Robert Schumann. Det illustreres i en visuel koncert med musik, ord og billeder ”Schumann og Langgaard i skæbneparløb”.

Signe Asmussen synger nogle af deres sange. Berit Johansen Tange, der har fået stor anerkendelse for sine indspilninger af Langgaards klavermusik, spiller klaverstykker af de to komponister. Esben Tange, der er kendt som vært i DR P2, kæder undervejs de to komponisters skæbner sammen.

Torsdag den 26. april kl. 19.30
Kongensgade 111

Generalforsamling

Tirsdag den 1. maj kl. 20
Fredericia Teater

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Solister: Frederikke Maarup Viskum, sopran og Christian Lund, tenor

“Fredericia Byorkester går til filmen”

Billetpriser:: 170 og 150 kr. incl. gebyr.
Billetsalget begynder den 10. april på www.billetnet.dk og i Fredericia Teaters billetsalg tlf.: 75 92 25 60.

Man kan få tilsendt uddybende oplysninger som mail før hver koncert som påmindelse. Oplys om e-mail-adresse ved at sende en e-mail til formand@fredericiamusikforening.dk