Sæsonprogram 2013 – 2014

Søndag den 25. august kl. 16.00

Lübeck Klavertrio

Jens Jakob Kjær Hansen, klaver – Patricia Hevicke, violin – Natalia Osipova, cello.
Trioen blev dannet i 2011 da de tre unge musikere fra Danmark, Tyskland og Rusland mødtes på konservatoriet i Lübeck.
Program: Bach: Chaconne for violin og klaver, Schumann: Fantastistykker for cello og klaver,
Brahms: Klavertrio i H-dur.

Entré: 150 kr.  For medlemmer: 100 kr.  Børn og unge under 20 år har gratis adgang.  Forsalg på Fredericiabilletten.

Torsdag den 26. september kl. 19.30

Eskær Trio

Charlotte Thaning, klaver – Julie Eskær, violin – Emilie Eskær, cello.
Eskær Trioen er efter 16 års koncertvirksomhed kendetegnet ved sit modne og medrivende sammenspil.
Program: Beethoven: Klavertrio nr. 2, Sjostakovitj: Klavertrio nr. 1, Brahms: Klavertrio nr. 3 i c-mol.

Søndag den 27. oktober kl. 16.00
Christianskirken

Concert Clemens

Vokalgruppen Concert Clemens er et klassisk kammerkor. Ensemblet har taget navn efter Århus Domkirkes skytshelgen Sct. Clemens. Dirigent: Carsten Seyer-Hansen.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Christianskirken.

Billetpris ved døren: 80 kr.

Tirsdag den 26. november kl. 20.00

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Solist: Maria Eshpai, klaver
Program: Schubert: Rosamundeouverture og Symfoni nr. 3, Samuel Barber: Adagio for strygere, Mozart: Klaverkoncert nummer 23.

Billetpris ved døren: Voksne 80 kr. Børn og unge under 18 og unge med studiekort: 30 kr.

Torsdag den 28. november kl. 19.00
Det Bruunske Pakhus, Kirkestræde 3, Fredericia

Foredrag med Frans Rasmussen

Arrangeret i samarbejde med FOF. Tilmelding til FOF

Entré: 165 kr.

Onsdag den 8. januar kl. 20.00
Fredericia Teater, Prinsessegade 29, Fredericia

Nytårskoncert
Odense Symfoniorkester

Dirigent: David Danzmayr
Solister: Elsebeth Dreisig, sopran. Gert Henning-Jensen, tenor og konferencier.

Champagnepropper, skønsang og ægte wienermusik er hovedingredienserne i Odense Symfoniorkesters Nytårskoncert 2014.

Forsalget begynder den 2. december på Billetnet og i Fredericia Teaters billetsalg tlf.: 75 92 25 60. Forsalgsgebyret og et glas vin er inkluderet i billetpriserne.

Billetpriser: 150 kr. – 180 kr. – 210 kr.
Medlemspriser: 110 kr. – 140 kr. – 170 kr.

Torsdag den 6. februar kl. 19.30

Poseidonkvartetten

Jon Gjesme, violin – Christine Enevold, violin – Ettore Causa, bratsch – Ingemar Brantelid, cello.
Efter mange års erfaring i forskellige kammerensembler oplever musikerne selv, at sammensætningen i denne kvartet er ganske unik med hensyn til fælles spilleglæde, udtrykskraft og indforstået musiceren.

Torsdag den 27. februar kl. 19.30

Aakjær i Toner

Christina von Bülow, fløjte og saxofon – Søren Kristiansen, klaver.
De to musikere spiller nyfortolkninger af Jeppe Aakjærs sange så de nænsomt bliver bragt ind i en moderne sammenhæng.

Torsdag den 13. marts kl. 19.30

Benjamin Grosvenor

Den britiske pianist Benjamin Grosvenor bliver i sit hjemland anset for at være det største musikalske talent landet har kendt i årtier. Han vandt som 11-årig BBC Young Musician Competition. To år senere gav han sin første koncert i Carnegie Hall i New York. Siden har karrieren taget raketfart for den i dag 21-årige Benjamin Grovenor. Han er en efterspurgt solist med prominente orkestre som London og New York Philharmonic, Philharmonia Orchestra, BBC Symphony Orchestra og Tokyo Symphony. Den 30. maj er det Tivolis Symfoniorkesters tur.
Program: Mendelssohn, Schubert, Schumann, Ravel m. fl.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.

Onsdag den 9. april kl. 19.30
Den Kreative Skole. Kongensgade 111, Fredericia

Generalforsamling

Tirsdag den 6. maj kl. 20.00
Fredericia Teater, Prinsessegade 29, Fredericia

Fredericia Byorkester

Berømte operaperler med Susanne Elmark som sopransolist.
Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund.

Entré: 150 – 170 kr. Forsalg på Billetnet eller ved Fredericia Teaters billetsalg.

Man kan få tilsendt uddybende oplysninger som mail før hver koncert som påmindelse. Oplys om e-mail-adresse ved at sende en e-mail til formand@fredericiamusikforening.dk