Sæsonprogram 2007 – 2008

Torsdag den 6. september kl. 19.30

Esbjerg Ensemble

Der bliver et genhør med ensemblet med den internationale besætning og det internationale format.

Program: Carl Nielsen: Blæserkvintet – Wayne Siegel: “Watercolor, Acrylic, Watercolor” – Schubert: Forellekvintet.

Tirsdag den 25. september kl. 19.30
Tøjhuset

Prisvindere i ”Prinses Christina Concours 2007”

Vincent van Amsterdam, accordeon – Vera Kooper, klaver – Wiesje Nuiver, violin – Ilonca Kolthof, fløjte.

Fire prisvindere fra den hollandske konkurrence for unge musikere, der fandt sted i Den Haag i april er blevet udvalgt til denne koncert. De er mellem 17 og 19 år.

Entré: Gratis.

Arrangeret i samarbejde med konsul Jan Bonfils og den nederlandske ambassade.

Søndag den 7. oktober kl. 16.00

Den fynske Blæserkvintet

Rune Most, fløjte – Henrik Skotte, obo – Egils Sefers, klarinet – Steen Madsen, horn – Morten Østergård, fagot – Ole Kiilerich, klaver.

Soloblæserene fra Odense Symfoniorkester der udgør Den Fynske Blæserkvintet har til denne koncert taget pianisten Ole Kiilerich med for at gøre programmet ekstra afvekslende og interessant.

Program: Mozart: Blæseroktet i c-mol arr. for blæserkvintet – Herman D. Koppel: Sekstet – Peter Rasmussen: Blæserkvintet – Francis Poulenc: Sekstet.

Tirsdag den 23. oktober kl. 19.30

Menuhin Festival Piano Quartet

Friedemann Rieger, klaver – Nora Chastain, violin – Silvia Simionescu, bratsch – Troels Svane, cello.

Ensemblet er en af vor tids førende faste klaverkvartetter. Musikerne kommer fra fire lande, men har nu professorater i Tyskland.

Program: Klaverkvartetter af Frank Bridge, Robert Schumann og Gabriel Fauré.

Søndag den 28. oktober kl. 16.00

Sinfonietta Fredericia

10-års jubilæumskoncert

Dirigent: Marianne Eising
Solister: Eva Pacini, Thomas Frøsig, Jochen Brusch, Poul Rosenbaum, Marianne Eising

Program: Britten, Bach, Mozart, Viotti, Carl Nielsen og Sibelius.

Entré: 50 kr. For medlemmer: 25 kr.

Onsdag den 14. november kl. 19.30. Bemærk at datoen er ændret i forhold til det trykte sæsonprogram

Marianna Shirinyan

Den armenske pianist Marianna Shirinyan er medlem af Esbjerg Ensemble. Der har således været lejlighed til at høre hende tidligere på sæsonen, men hun har allerede etableret sig som en fremragende international solist, som vi også gerne vil præsentere i et soloprogram.

Program: Mozart, Debussy, Schumann og Chopin.

Tirsdag den 27. november kl. 20

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Solist: Eva Østergård, fløjte

Program: Mozart: Ouverture til Idomeneo, Carl Reinecke: Fløjtekoncert opus 283, Beethoven: Symfoni nr. 5 ”Skæbnesymfonien”.

Entré: 50 kr. For medlemmer: 30 kr.

Torsdag den 10. januar kl. 20.00
Fredericia Teater

Nytårskoncert
Odense Symfoniorkester

Dirigent: Johannes Wildner.
Solist: Louis Gentile, tenor.

Johannes Wildner, der dirigerede nytårskoncerten i 2006, vender tilbage. Også denne gang tager han en solist og et program med sig fra Wien med musik af Strauss-familien og Lehár.

Forsalg på www.fredericiabilletten.dk eller i Fredericia Teaters foyer tlf.: 75 92 25 00 og på Det Bruunske Pakhus´ kontor tlf. 72 10 67 10.
Forsalgsgebyret og et glas vin er inkluderet i billetpriserne.

Billetpriser: 150 kr. – 180 kr. – 210 kr.
Medlemspriser: 110 kr. – 140 kr. – 170 kr.

Torsdag den 21. februar kl. 19.30

Amalie Malling og Morten Zeuthen

Klaver og cello

To af Danmarks kendteste og mest anerkendte musikere har spillet sammen som duo gennem mange år. Ved siden af deres omfattende koncertvirksomhed er de henholdsvis docent og professor ved konservatoriet i København.

Program: Debussy, Poulenc, Nadia Boulanger, Ginastera og de Falla

Søndag den 9. marts kl. 16.00
Trinitatis Kirke

Musica Ficta

Dirigent: Bo Holten

Bo Holten har med det professionelle vokalensemble Musica Ficta realiseret sin vision om et fleksibelt og projektorienteret ensemble, hvor den virtuose ensemblesang står i centrum.

Lassus´ tonesætninger af ”Petri tårer” fra 1594 om Peters anger over at have forrådt Jesus, viser ham fra hans mest mystiske, ydmyge, men samtidig farverige og originale side.

Program: Orlando di Lasso: “Lagrime di San Pietro”

Entré: 50 kr.

Arrangeret i samarbejde med Trinitatis Kirke

Torsdag den 10. april kl. 19.30
Kongensgade 111

Generalforsamling

Tirsdag den 6. maj kl. 20
Fredericia Teater

Fredericia Byorkester

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund
Solister: De Tre Kongelige Sopraner (Pernille Bruun, Charlotte Meldgaard og Karen Dinitzen).

Billetsalg fra 1. marts på www.fredericiabilletten.dk eller i Fredericia Teaters foyer tlf.: 75 92 25 60 og på Det Bruunske Pakhus´ kontor tlf. 72 10 67 10.

Billetpriser: 150 kr. og 130 kr.