2015 – 2016: Marianna Shirinyan og Narek Hakhnazaryan

Fredericia Musikforening begynder koncertsæsonen torsdag den 24. september kl. 19.30 i Tøjhuset.

marianna Den karismatiske dansk-armenske pianist Marianna Shirinyan har spillet i Fredericia Musikforening adskillige gange. Hver gang bliver man betaget af hendes fabelagtige spil og charmerende væsen og ser frem til et genhør. Denne gang har hun allieret sig med en landsmand Narek Hakhnazaryan, der spiller cello. Han er 27 år gammel. Han vandt førsteprisen i Den Internationale Tjajkovskij Konkurrence i 2011 og er i dag er en af den internationale musikscenes mest bemærkelsesværdige unge stjerner. Han har allerede optrådt med de største orkestre i store dele af verden. Anmelderroser regner til stadighed ned over ham efter koncerter i Carnegie Hall, Barbican Center og på den prestigefyldte Verbier Festival.

Det er delvist BBC, der har lagt programmet. Marianna Shirinyan og Narek Hakhnazaryan vil gerne have lejlighed til at spille det igennem nogle gange inden det skal optages af BBC.

Beethoven: Cellosonate nr. 3 i A-dur
Beethoven: Variationer over ‘Bei Männern, welche Liebe fühlen’