2015 – 2016: Nytårskoncert

Fredericias nye år starter med et musikalsk fyrværkeri

Nytårskoncerten med Odense Symfoniorkester kan opleves onsdag den 13. januar kl. 20 på Fredericia Teater.

Odense Symfoniorkester har denne gang allieret sig med den populære norske gruppe af messingblæsere ”The Brazz Brothers”. De blev kendte i Danmark, da de spillede med Benny Andersen og Poul Dissing for nogle år siden.

brazzbrothers

The Brazz Brothers

Der er realiteter bag gruppens navn. Den består nemlig af to hold brødre: Jarle, Jan Magne og Helge Førde, samt Runar og Stein Erik Tafjord. De kommer alle fra øen Sula ved Ålesund. De begyndte at spille sammen i 1981 som en messingkvintet: 2 trompeter, basun, valdhorn og tuba. Nu er trommeslageren Kenneth Ekornes også med.

De norske brødre har opnået en stor popularitet både nationalt som internationalt. De har givet ca. 4000 koncerter i 35 lande.
Nytårsprogrammet består af en god krydret blanding af musik fra Latinamerika, Afrika og Skandinavien.
Det traditionelle nytårskoncertrepertoire bliver dog ikke helt glemt. Vi skal nok få de numre, vi plejer at høre, så aftenens koncert fuldendes med ”Champagnegaloppen”.

Der er billetsalg til koncerten på Billetnet og Fredericia Teaters billetsalg.

Det er Fredericia Musikforening, der står som arrangør af koncerten. Da foreningen gerne vil gøre opmærksom på de øvrige koncerter, den arrangerer, er der et tilbud om gratis adgang til en af forårssæsonens andre koncerter ved fremvisning af en billet til nytårskoncerten, så husk at gemme billetten!