2016 – 2017: Fredericia Byorkester & De 3 Kongelige Sopraner

Fredericia Teater
Onsdag den 10. maj kl. 20.00

Fredericia Byorkester byder på et gensyn med De 3 Kongelige Sopraner, Pernille Bruun, Charlotte Meldgaard og Karen Dinitzen. De tre sjove og dygtige sangere var her sidst til forårskoncerten i 2008, hvor de gav fredericianerne en fejende flot aften i et fyldt teater.  De 3 sangere forstår virkelig at indtage en scene. Alle har de deres gang på Det Kongelige Teater, hvor de hver især udfylder vigtige pladser i Operakoret.

De 3 Kongelige Sopraner debuterede sammen i sommeren 2003 i Tivoli og siden har de opbygget en imponerende koncertvirksomhed, og de er overalt i landet en sikker publikumssucces. De leverer et sandt musikalsk festfyrværkeri, og vi kan opleve et show med alt, hvad hjertet kan begære. De giver publikum smægtende opera-arier, populære operettetoner og hits fra musicalens verden.
Før de tre damer går på scenen, fejrer orkestret 200-året for Niels W.Gades fødsel  med Hamlet Ouverturen.

Anne Cathrine Kielland Lund vil stå foran et fuldt symfoniorkester og orkestrets formand Anders Nørregård vil optræde som konferencier.

Billetter: Kr. 170,- og kr. 150,- + gebyr. Børn og unge under uddannelse: Kr. 85,- + gebyr.
Billetsalg: www.fredericiabyorkester.dk eller www.fredericiateater.dk. Tlf. 75 92 25 60. Også billetsalg i Prinsessegade 29, stuen, mandag – fredag kl. 11 – 15. Desuden er der dørsalg inden arrangementet.