2017 – 2018: Gina McCormack og Nigel Clayton

Torsdag den 9. november kl. 19.30

Gina McCormack og Nigel Clayton

Gina McCormack, violin og Nigel Clayton, klaver.
Duoen besøgte musikforeningen i 2013, så det bliver et genhør med Ginas smittende spil.

Gina McCormack

Gina McCormack er født og opvokset i Sydafrika. Hun er uddannet hos Gyorgy Pauk på Guildhall School i London.
Gina McCormack er en af Storbritanniens førende violinister. Hun har i mange år været leder af den anerkendte strygekvartet Sorrel Quartet. Kvartetten indspillede 13 cd´er. Flere af dem blev prisbelønnede. Herefter blev hun leder af Maggini Quartet.
Siden 2010 har hun koncentreret sig om sin solokarriere og duo-spil med pianisten Nigel Clayton.
Gina McCormack har været professor i violin ved Trinity College of Music. Hun underviser nu på konservatorier i Manchester og Glasgow og giver masterclasses.

Nigel Clayton

Nigel Clayton er uddannet på Royal College of Music i London.
Han optræder primært som kammermusiker og akkompagnatør. I den forbindelse har han f.eks. turneret i Indien og Japan mange gange. Han spiller over 80 koncerter årligt. Nigel Clayton er engageret som officiel akkompagnatør hvert år for Tibor Varga International Violin Konkurrence i Schweiz.
Nigel Clayton er professor i klaver ved Royal College of Music.

Felix Mendelssohn: Violinsonate i F-dur
Gabriel Fauré: Romance opus 28
Howard Ferguson: Violinsonate nr. 2
Karol Szymanowski: Mythes nr. 1: “La Fontaine d’Arethuse”