2018 – 2019: Richard Cionco

Torsdag den 4. april kl. 19.30
Tøjhuset, Gothersgade 34, Fredericia

Den amerikanske pianist er professor ved California State University i Sacramento i Californien.
Richard Cionco er uddannet på The Juilliard School i New York, hvor han også har undervist.
Han er officiel Steinway Artist. Han har givet koncerter over hele USA samt Kina, Japan og Europa. Richard Cionco har ofte besøgt Danmark som deltager i Samsø Piano Festival. Han har også tidligere spillet i Fredericia Musikforening.
Rachmaninovs tredje klaverkoncert er blandt de værker han opfører og også har indspillet. Han har også indspillet en cd med latinamerikansk klavermusik. Det giver han et eksempel på ved koncerten med cubanske Ernesto Lecuonas spanskinspirerede suite ”Andalucia”. De øvrige komponister på programmet bliver Beethoven, Liszt og Janáček.

Entré: For medlemmer: 100 kr. For øvrige: 150 kr. Børn og studerende har gratis adgang.