2018 – 2019: Copenhagen Piano Quartet

Torsdag den 4. oktober kl.19.30

Linda Dahl Laursen, klaver – Benedikte Damgaard, violin – Jákup Lützen , bratsch – Samira Dayyani, cello.

Copenhagen Piano Quartet blev dannet i 2010. De fire medlemmer har i 2012 – 15 studeret som ensemble i solistklassen på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium under vejledning af kammermusikprofessor Tim Frederiksen og docent Jens Elvekjær

Kvartetten er vinder af Val Tidone International Chamber Music Competition i Italien 2013 og Det Kgl. Danske Musikkonservatoriums kammermusikkonkurrence 2012 og desuden prismodtager ved P2s kammermusikkonkurrence 2014 og den internationale Johannes Brahms konkurrence i Østrig 2012.

Kvartetten har et meget bredt repertoire der spænder lige fra klassikere til vor tids nyskrevne musik.
I 2015 udgav kvartetten deres første CD med klaverkvartetter af Friedrich Kuhlau. Den fik fine anmeldelser både her hjemme og i udlandet. Magasinet Klassisk skrev f.eks.: ”CPQ viser et omhyggeligt arbejde, stor koncentration, modenhed, sikker intonation og flot klang individuelt og sammen”.

Kvartetten har optrådt over hele Danmark, i Norge, Italien, Tjekkiet, Tyskland og Kina.

Linda Dahl Laursen er uddannet ved Det Jyske Musikkonservatorium, Musikhögskolan i Malmö og solistklassen i København. Hun har etableret sig som en af de mest anmelderroste unge pianister på især den svenske musikscene.
Hun har koncerteret overalt i Sverige som solist og kammermusiker samt optrådt i Norge, Danmark, Polen, Italien, Kina, Tyskland og Østrig.

Benedikte Damgaard begyndte at spille som solist som 15-årig. Hun var 18 år, da hun vandt Jacob Gade violinkonkurrencen. Hun afsluttede solistklassen i 2014.  Benedikte Damgaard har indspillet en cd med violinsonater sammen med Emil Gryesten.

Jákup Lützen har eksamen fra solistklassen på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i 2017. I 2013-15 var han medlem af Gustav Mahler Jugendorchester, der optager de mest talentfulde unge musikere i Europa.
I 2016 modtog han Léonie Sonnings Talentpris og i 2017 Copenhagen Phils Udviklingsfonds Pris.
Jákup Lützen er ansat hos Copenhagen Phil.
Jákup Lützen er ikke fast medlem af Copenhagen Piano Quartet, men er med som afløser for Kristina Fialova, der desværre har beskadiget sin hånd.

Samira Dayyani har taget sin solistuddannelse på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium. Desuden har hun studeret et år i Chicago.
Hun har flere gange vundet 1. pris ved konservatoriets legatkonkurrence for cellister og er en meget aktiv kammermusiker.
Hun spiller på en cello bygget af Jean Baptiste Vuillaume, venligst udlånt at Fænø gods.

Mahler: klaverkvartetsats i a-mol
Beethoven: klaverkvartet i Es-dur opus 16
Brahms: klaverkvartet nr 1 i g-mol opus 25

Entré:
For medlemmer: 100 kr. For øvrige: 150 kr. Børn og studerende har gratis adgang.