2019 – 2020: Henschel Quartett

Torsdag den 26. september kl.19.30
Fredericia Gymnasium, Nørrebrogade 88, Fredericia

Henschel Quartett
Christoph Henschel og Teresa La Cour, violiner – Monika Henschel, bratsch – Mathias Beyer-Karlshøj, cello

Henschel Kvartetten blev dannet i 1994 af de tre søskende Christoph, Markus og Monika samt Mathias Beyer-Karlshøj på cello. Kvartetten har således 25-års jubilæum i år. Tre af medlemmerne har spillet i kvartetten i alle årene.

Udgangspunktet for kvartettens aktiviteter er München, men Mathias Beyer-Karlshøj bor i København og er dansk gift. Det samme gør sig gældende for kvartettens nyeste medlem Teresa La Cour. Hun kommer fra Tyskland, men er nu ansat som koncertmester for 2. violinerne i DR Symfoniorkestret.

Henschel Kvartetten spillede en mindeværdig koncert i Fredericia Musikforening for 10 år siden. Vi ser frem til et genhør med en af Tysklands bedste strygekvartetter.
Kvartetten har indspillet en lang række cd’er. Mange af dem har fået stor anerkendelse og priser som f.eks. ”CD of the Year 2011” i MusicWeb International.

Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.

Ludwig van Beethoven:    Strygekvartet op. 18 nr. 3 i D-dur
Dmitrij Sjostakovitj:           Strygekvartet nr. 7 i fis-mol op. 108