2021 – 2022 Morgan Kvintetten

Torsdag den 17. marts kl. 19.30
Fredericia Gymnasium, Nørrebrogade 88, Fredericia

Morgan Kvintetten

Fem musikere i den absolutte topklasse spiller to af musikhistoriens hovedværker: klarinetkvintetterne af Mozart og Brahms. Soloklarinettist i Det Kongelige Kapel Lee Morgan spiller med violinisterne Julie Eskær og Charlotte Rafn Welzel, cellist Emilie Eskær, samt den amerikanske bratsch-professor på Yale Universitet Ettore Causa.

Lee Morgan er født i USA, hvor han studerede i Cleveland og Chicago. I 1982 kom han til Danmark, hvor han konkurrerede sig ind som soloklarinettist i Det Kgl. Kapel. Lee Morgan er en meget aktiv kammermusiker i ind- og udland, bl.a. som medlem af Den Danske Blæseroktet. Lee Morgan er desuden lærer ved Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Lee Morgan har forestået et undervisningsprogram i klarinetspil i serien “Play with a Pro” som via internettet lanceres over hele verden til musikstuderende og professionelle.

W.A. Mozart: Klarinetkvintet i A-dur, K 581 og Johannes Brahms: Klarinetkvintet i H-mol, op.115

Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.
Entré: For medlemmer: 100 kr. For øvrige: 150 kr. Børn og studerende har gratis adgang.