Sæsonprogram 2024 – 2025

Søndag den 29. september kl. 15.00

Messiaen Quartet Copenhagen

Violinist Malin William-Olsson, cellist Carl-Oscar Østerlind, klarinettist Viktor Wennesz og pianist Kristoffer Hyldig. Kvartettens navn og besætning skyldes Olivier Messiaens epokegørende mesterværk “Kvartet til tidens ende”, som også er på eftermiddagens program. Det er rent fransk med desuden Debussy og Ravels klavertrio.
Koncertintroduktion i caféen kl. 14.15 ved Niels Jørn Krogh.
Entré: For medlemmer: 100 kr. For øvrige: 150 kr. Børn og studerende har gratis adgang.

Søndag den 27. oktober kl. 15.00

Esbjerg Ensemble

Ensemblet består af 10 musikere fra hele verden fordelt som blæserkvintet, strygekvartet og slagtøj.
Overskriften for koncerten er ”En Mozart-aften med tvist”. Udgangspunktet er en
aften i Wien i 1784, hvor tidens mest ansete komponister spillede strygekvartet: Haydn og Dittersdorf spillede violin, Mozart spillede bratsch og cellostemmen blev spillet af Johan Baptist Vanhal.  Ensemblet dykker ned i disse fire komponisters værker suppleret med anden musik, som har tilknytning til Wien.

Søndag den 24. november kl. 16.00
Mandag den 25. november kl. 20.00
Christianskirken, Fredericia

Fredericia Byorkesters efterårskoncert

med kor og solister
Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund.
Program: Mozart: Requiem
Arrangeret af Fredericia Byorkester.
Billetpriser oplyses senere.

Søndag den 2. februar kl. 15.00

Trio Con Brio

Jens Elvekjær, klaver – Soo-Jin Hong, violin – Soo-Kyung Hong, cello

Trioen går i 2024 ind i sit 25-års jubilæumsår med omfattende turnéer i Europa og USA, Deres mange cd-udgivelser bliver modtaget med stor entusiasme af både kritikere og fans. Politiken omtalte seneste album: ”Trio con Brio hører til i toppen af verdenseliten hvad nutidens klassiske kammermusik angår”.

Torsdag den 27. februar kl.19.30
Fredericia Gymnasium, Nørrebrogade 88, Fredericia

Vindtro Quintet

Under coronanedlukningen i 2020 fandt fem studerende fra konservatoriet i København sammen om at spille på det kollegium, de boede på. Det blev til en etableret blæserkvintet.
I 2023 modtog de Léonie Sonnings Talentpris og var prisvindere i en japansk kammermusikkonkurrence.
De spiller fransk musik af Jacque Ibert og Ravel og dansk musik af Jørgen Jersild og Carl Nielsen.
Koncertintroduktion kl. 18.45 ved Ulrik Bøegh.
Koncerten arrangeres i samarbejde med Fredericia Gymnasium.

Søndag den 23. marts kl. 15.00

Pellegrini – Zapolski

Mezzosopran Andrea Pellegrini og pianist Tanja Zapolski opfører ”Zigeuner-koncert” med Brahms Zigeunerlieder, Carmens arier, spanske og andre sange, der er inspirerede af det vandrende folks kultur og musik.

Tirsdag den 25. marts kl. 19.30

Generalforsamling

Tirsdag den 6. maj kl. 20.00

Fredericia Byorkesters forårskoncert

Dirigent: Anne Cathrine Kielland Lund.
Program og billetpriser offentliggøres senere.