2023 – 2024 Marianna Shirinyan

Søndag den 17. marts kl. 15.00
Tøjhuset, Gothersgade 34, Fredericia

Armensk-fødte Marianna Shirinyan gik på konservatoriet i Lübeck da hun 24 år gammel fik stillingen som pianist i Esbjerg Ensemble. Det var åbenlyst, at hun var et talent ud over det sædvanlige. Allerede dengang spillede hun med teknisk overskud og samtidig stor følsomhed og skønhed i klangen. Fredericia Musikforening engagerede hende straks og hun er siden vendt tilbage med mellemrum. Det er dog blevet vanskeligere efter hun har etableret sig som en af sin generations ledende pianister og har optrådt som solist med mange europæiske orkestre. I samme uge, som hun skal spille i Fredericia, har hun således Griegs klaverkoncert på programmet med Prags Radiosymfoniorkester. Ved siden af en tæt besat koncertkalender skal hun også passe professorater i Oslo og København.

Siden 2013 har hun været ‘Steinway Artist’, så det er heldigt at vi kan tilbyde hende et godt Steinwayflygel at spille på.

Marianna Shirinyan har valgt et omfattende og vidtspændende program med sonater af Scarlatti, to impromptus af Schubert, Ballade i f-mol af Chopin, klaverstykker af Ravel og Scriabin for tidsmæssigt at slutte med Hans Abrahamsen.

Entré: For medlemmer: 100 kr. For øvrige: 150 kr. Børn og studerende har gratis adgang.