2012 – 2013: Gina McCormack og Nigel Clayton

Gina McCormack, violin – Nigel Clayton, klaver.

ginasmall

Gina McCormack er født og opvokset i Sydafrika. Hun er uddannet hos Gyorgy Pauk på Guildhall School i London.
Gina McCormack er en af Storbritanniens førende violinister med regelmæssige solooptrædener i Londons Wigmore Hall, South Bank Centre og på spillesteder over hele landet.
Gina McCormack har i mange år været leder af den anerkendte strygekvartet Sorrel Quartet. Kvartetten indspillede 13 cd´er. Flere af dem blev prisbelønnede. Herefter blev hun leder af Maggini Quartet.
Siden 2010 har hun koncentreret sig om sin solokarriere og duo-spil med pianisten Nigel Clayton. Gina McCormack er professor i violin ved Trinity College of Music. Hun underviser desuden på konservatoriet i Glasgow og giver masterclasses. Hun har således været gæstelærer på sommerkurset for strygere “Danish Strings”.

Nigel Clayton er uddannet på Royal College of Music i London.
Han optræder primært som kammermusiker og akkompagnatør. I den forbindelse har han f.eks. turneret i Indien 4 gange og i Japan 16 gange. Nigel Clayton er engageret som officiel akkompagnatør hvert år for Tibor Varga International Violin Konkurrence i Schweiz.
Nigel Clayton er professor i klaver ved Royal College of Music.

Program: Violinsonater af Leclair, Debussy og Fauré samt Chaussons Poeme og Massenets Meditation fra Thaïs.